Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Brzeżno zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://brzezno.pl/.
Data publikacji strony internetowej: 7 listopada 2015 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 7 grudnia 2023 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Występują błędy kontrastu. Dotyczą głównie treści podlinkowanych adresów stron i adresów email oraz dokumentów(bardzo niski kontrast pomiędzy kolorami tekstu i tła). Błąd występuje na stronie głównej. Poprawa dostępności tych elementów jest realizowana na bieżąco, w miarę możliwości technicznych.
Publikowane zdjęcia na stronie nie posiadają opisu alternatywnego. Znajdują się one, np. Strona główna/ Konsultacje-społeczne. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych zdjęć możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mail lub dzwoniąc do nas.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: 15 grudnia 2023 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz program WAVE.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej możesz zgłosić do Anny Jureczko — e-mail dg@gmina.brzezno.pl lub telefonicznie +94 364 27 49.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy Wniosek o zapewnienie dostępności, na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Wniosek należy wysłać na adres mail: dg@gmina.brzezno.pl.
Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć Informację o braku dostępności. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Informację należy wysłać na adres mail: dg@gmina.brzezno.pl.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu:
- Wójt Gminy Brzeżno,
- Adres: Brzeżno 50, 78-316 Brzeżno,
- mail: sekretariat@gmina.brzezno.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby – Urząd Gminy Brzeżno, Brzezno 50, 78-316 Brzeżno.
Parking: przed budynkiem urzędu zostało wyznaczonej jedno miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Znajduje się ono najbliżej wejścia głównego. Miejsce to zostało oznaczone znakiem poziomym.
Wejście do budynku: do wejścia głównego prowadzi jeden stopień. Wejście wyposażone jest w podjazd dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Sekretariat: znajduje się na parterze budynku.
Dostępność komunikacyjna budynku: budynek urzędu jest piętrowy, w budynku nie ma windy, poszczególne kondygnacje połączone są schodami. Budynek jest częściowo przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnością. Na parterze budynku zapewniono pełną dostępność do pomieszczeń.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: w budynku nie ma toalety dostosowanej dla potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem mail: dg@gmina.brzezno.pl.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a.
W budynku nie pętli indukcyjnej.
W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Brzeżno zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Gminy Brzeżno.
- Data publikacji strony internetowej: 2015-11-07.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-07.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu braku spełniania wymagań oraz wyłączeń:
- część plików nie jest dostępna cyfrowo,
- brak opisów alternatywnych do zamieszczonych grafik,
- błędna struktura nagłówkowa w poszczególnych zakładkach na stronie,
- część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy,
- mapa strony jest wyłączona z obowiązku zapewnienia dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-12-15. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Deklarację poddano przeglądowi dnia 2024-01-04. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- widoczny fokus;
- widoczne ułatwienia dostępu, tj. możliwość zmiany kontrastu, wielkości czcionki, wysokości między linami i odstępami między literami
- wyróżnienie odnośników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Ewa Sadowska, mail: budownictwo@gmina.brzezno.pl . Kontaktować można się także telefonicznie: 94-36-42-750. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Brzeżno, Brzeżno 50, 78-316 Brzeżno
Miejsca parkingowe: przed budynkiem urzędu zostało wyznaczonej jedno miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych. Znajduje się ono najbliżej wejścia głównego. Miejsce to zostało oznaczone znakiem poziomym.
Dostępność wejścia: budynek urzędu jest piętrowy. Do wejścia głównego prowadzi jeden stopień. Wejście wyposażone jest w podjazd dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Dostępność komunikacyjna budynku: budynek nie jest wyposażony w windę, poszczególne kondygnacje połączone są schodami. Toalety wewnątrz budynku nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W urzędzie brak jest innych dostosowań.
Prawo wstępu z psem asystującym: do budynku Urzędu Gminy Brzeżno można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Komunikacja osób niesłyszących lub słabo słyszących: – napisanie pisma lub złożenie wniosku i wysłanie na adres siedziby, – wysłanie maila na adres: sekretariat@gmina.brzezno.pl
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.